Bli funktionär!

Föreningens tävlingar innebär häst- och folkfest, chans till härlig gemenskap och ett viktigt ekonomiskt tillskott till vår förening. För att kunna arrangera tävlingar behöver vi hjälpas åt.

Anmäl dig som funktionär och hjälp till där du kan! Alla kan hjälpa med något och tillsammans gör vi tävlingarna bättre.

Det gör inget om du är helt ny inom häst- och tävlingsvärlden. Bara viljan och intresse finns så finns många att lära av och många funktionärsuppdrag kräver ingen erfarenhet alls.

Under 2024 gör THF en omorganisering med grupper inom respektive tävlingsgren där alla som vill får samlas på möten, hjälpa till och tycka till.

Mer information om dessa grupper och kontaktvägar kommer inom kort, men vill du vara med redan nu  - kontakta kansliet

Tillsammans är vi Timrå Hästsportförening!

thf 1.jpg

"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något"

Funktionärssysslor

BANPERSONAL
Som banpersonal bygger du upp hinder om någon river, du mockar, bygger om banan mellan klasser och släpper in och ut ekipage på tävlingsbanan.  Och inte minst får du se alla duktiga ekipage som rider!

SEKRETARIATET
Som funktionär i sekretariatet är du ansiktet utåt mot många av våra tävlingsekipage och gäster. Du svarar på frågor, hjälper till med efteranmälningar/strykningar, delar ut priser/rosetter och kontrollerar vaccinationspass med mera.

TIDTAGARE / PROTOKOLL I DOMARTORN

I domartornet sitter tidtagare/protokollförare som sköter datorn för tidtagning och resultat.

FRAMHOPPNING

Som funktionär på framhoppningen släpper du in ekipage på banan, ser till att det är rent och hjälper till att höja/sänka hinder.

SPEAKER

Som speaker är det du som presenterar dagens ritter och rapporterar ut resultat till alla ryttare och besökare.

PROTOKOLLSKRIVARE
På en dressyrtävling sitter domaren nere på banan. Här sitter protokollskrivaren bredvid och skriver ner allt domaren säger, och vilka poäng som denne ger ekipaget som rider.

PROTOKOLLHÄMTARE

Efter varje färdig ritt på dressyrtävling måste protokollet ges till sekretariatet för att räknas och rapporteras, att se till att protokollet kommer dit är det protokollhämtare gör!

VETERINÄRASSISTENT

Som veterinärassistent hjälper du tävlingens veterinär med lite olika uppgifter. Lärorik uppgift och man får dessutom se många fina hästar!​

ÖVRIGA FUNKTIONÄRSUPPDRAG

Cafeteriapersonal, Städansvarig. Sjukvårdare & Parkeringsvakt

CAFETERIAN

Tävlingsdagarnas grädde på moset, så att säga, är att kunna äta och fika något gott från vår cafeteria. För att det ska vara möjligt behövs alltid någon/några som hjälper till att hålla den bemannad.

Man kan även bidra med att baka något gott som kan lämnas in för föreningen att sälja!

Skriv gärna en liten lapp vad ditt bakverk innehåller så eventuella allergiker inte råkar äta något för dem olämpligt. (nötter, gluten, laktos etc.)

I vår fina cafeteria har man full utsikt över båda ridhusen, så man missar inget!